Jak učíme

V Happy Swim® učíme lidi plavat. Bez stresu. S empatií. Odborně. Díky dlouholetým zkušenostem moc dobře víme, že každý jsme jiný, každý se učíme jinak, každý máme různé příběhy či motivace a podle toho k tomu přistupujeme. Vždy se ale můžete spolehnout, že na našich lekcích se setkáte s maximální profesionalitou a se způsobem učení, o kterém si můžete přečíst níže. 

 
 

Základy učíme „z vody"

Nezáleží na tom, jestli se učí plavat děti, nebo dospělí. Všichni neplavci či začátečníci jsou ve vodě ostražití, nebo se jí přímo bojí. To je normální a přirozené. Začátky skutečného plavání bývají často spojeny s obavou z potopení hlavy pod vodu nebo s nepříjemnými pocity z vody v nose a uších. V Happy Swim® to moc dobře víme a také víme, jak nejlépe tyto počáteční obtíže překonat. Proto jsou naši trenéři se začínajícími plavci vždy přímo ve vodě. Všechno jim důkladně vysvětlí, v případě potřeby sami předvedou, a po celou dobu jim pomáhají, jistí je, a pokud je třeba, klidně i drží za ruce. Díky tomu se každý snáze a rychleji učí a je to větší zábava.

U nás se Vám zkrátka nikdy nestane, že by trenér stál nad Vámi na břehu bazénu s bidlem v ruce a křičel na Vás nesrozumitelné povely. Vždy Vám srozumitelně vysvětlí, co a proč budete dělat, bude Vám se vším pomáhat a nikdy Vás nebude nutit potápět hlavu, skákat do bazénu nebo plavat na hloubku, dokud to nebudete chtít zkusit sami.

HS_-1-10.jpg
HS_-1-9.jpg

Učíme Vás plavat správně

Nenecháme Vás vybudovat si nesprávné návyky. Proto jsme se začátečníky přímo ve vodě a dbáme na správné provedení každého cvičení. Když se ze začátečníka stane skutečný plavec, který bez větších potíží přeplave kraulem celý bazén, „provádíme“ ho podél břehu. Trenér tak lépe vidí chyby v provedení a svými gesty plavce koriguje a navádí na správné provedení v reálném čase. Náprava je tak okamžitá.

Naši trenéři jsou po celou lekci plně soustředěni na plavce a skutečně je po celou dobu tréninku provázejí a opravují již během plavání. Navíc vše potřebné ještě dovysvětlí ihned po uplavání jednoho bazénu. U dětí se tento způsob učení navíc snažíme podpořit tím, že na skupinku více dětí jsou vždy dva trenéři - jeden vysvětluje cvičení na startu, druhý opravuje během plavání a na druhé straně bazénu. Proto se nestane, že by plavci byli opraveni až po odplavání tam a zpět. Díky tomu je učení rychlé a efektivní.

BeFunky-collage (6).jpg
HS_-1-11.jpg

Video pro okamžitou zpětnou vazbu

Kdy jste se naposledy viděli na videu, jak plavete? Nikdy? Video je přitom velmi mocný a užitečný pomocník při učení - a my jej využíváme rádi a pravidelně.

Z praxe moc dobře víme, že si plavec často myslí, že provádí záběr nejlepším možným způsobem, ale když se vidí na videu, je překvapený, že se jeho provedení od správného liší. To je v pořádku a přesně proto video využíváme. Díky tomu máte možnost okamžitě shlédnout své provedení plaveckého způsobu, či detail provedení technického cvičení. Již na konci bazénu po odplavání se Vám dostane okamžité zpětné vazby a můžete tak vyrazit nazpět s cennou informací, na co se lépe soustředit.

Vyšší úrovní použití videa při plavání je detailní videoanalýza, při které uvidíte nejen to, co je vidět nad vodou, ale i co se děje pod vodou. Trenér pak s Vámi důkladně rozebere všechny prvky Vašeho plavání a následný trénink přizpůsobí přesně Vašim potřebám a odstranění chyb v provedení plaveckého způsobu.

HS_-1-5.jpg
HS_-1-13.jpg

Vizuální podklady

Vizuální podklady jsou originálním autorským počinem naší plavecké školy. Především děti mají k dispozici přímo v bazénu v průběhu lekce neustále k dispozici obrázky, které jim veselou a nevtíravou formou připomínají, na co důležitého se zrovna mají soustředit.

80% všech informací získáváme zrakem. S tím pracujeme. Zároveň je pro nás důležité, aby se děti v průběhu učení i bavily, takže je pro ně připraven ucelený, komplexní systém obrázků, které trenéři pravidelně využívají a který pomáhá dětem zprostředkovat důležité momenty jejich jazykem. Podle obrázků si tak děti hrají třeba na „plavacího robota“ nebo „krokodýla“ a přitom se ve skutečnosti učí správné provedení jednotlivých cviků. Prostě jednou vidět je lepší, než stokrát slyšet! :-)

HS_-1-2.jpg
HS_-1-14.jpg

Metodický přístup

V naší plavecké škole učíme dle velmi podrobných, odborně sestavených, moderních výukových plánů. Pro skupiny dětí i dospělých na různém stupni pokročilosti jsou sestavovány na jeden školní rok, navazují na sebe a na jejich základě jsou připravovány přípravy na jednotlivé plavecké lekce.

Nikdy se tak u nás nestane, že by trenér vymýšlel lekci „z hlavy“, zapomínal, co se plavalo minule, či padal do tréninkového stereotypu. Díky Interním metodickým materiálům Happy Swim®, které mají naši trenéři k dispozici a ze kterých při trénincích vycházejí, je garantována stejnoměrná kvalita u všech trenérů naší plavecké školy. Naše lekce jsou vybudovány na odborném základě tak, aby jednotlivé postupy na sebe logicky navazovaly a smysluplně vedly ke správné plavecké technice, ke které se později přidává i kondiční složka. Každá lekce má svou logickou vnitřní strukturu a je vždy zaměřena na určitý důležitý prvek.

Díky ucelené a propracované metodice pro všechny plavecké úrovně sestavujeme individuální tréninkový plán i pro všechny individuální lekce, které přizpůsobujeme vždy přesně na míru potřebám každého plavce.

HS_-1-3.jpg
HS_-1-16.jpg

Individuální přístup

Osobní přístup a především soustředění trenéra na plavce je klíčovým prvkem v učení a zdokonalování v plavání. Proto se naši trenéři každému plavci vždy plně věnují po celou dobu lekce, a to i při skupinových lekcích, kterých se účastní jen omezený počet plavců. Učení je tak vždy efektivní a příjemné.

Ani sebelepší trenér toho příliš nezmůže, pokud má na starosti příliš velkou skupinu plavců. Proto v Happy Swim® je při skupinových lekcích počet plavců v jedné dráze i počet plavců na jednoho trenéra omezen. Při skupinových lekcích dětí připadá vždy 1 trenér na maximálně 4 děti, u dospělých se trenér věnuje maximálně 6 plavcům. Zároveň jsou trenéři s plavci buď přímo ve vodě, nebo je vždy provádějí a opravují podél břehu. Proto se nestane, že by plavci jen na startu vyslechli typ cvičení a zbytek plavání na to „byli sami“.

 

HS_-1-20.jpg
HS_-1-21.jpg

Respektující přístup a vnitřní motivace

Respektující přístup trenérů ke všem plavcům je pro nás samozřejmý způsob komunikace. A vnitřní motivace? To je hodně důležitá věc. Umožní udržet radost a zájem, poznávání nového a touhu se dále rozvíjet. Vždy se proto snažíme, aby velcí i malí plavci byli maximálně vtaženi do vlastního procesu učení.

Co přesně si můžete představit pod „respektujícím přístupem“ v plavání? Naši trenéři nemají pozici „poloboha“, který jen udílí pokyny a sděluje „pravdy“. Jsme spíše „training buddy“ – tedy někdo, kdo má zkušenosti a informace, které s radostí a nadšením předává dál. Rádi plavcům vysvětlujeme, proč dané cvičení děláme. Z objevené chyby máme radost. Chyba pro nás není něco zakázaného, ale naopak příležitost ke zlepšení. Díky objevené chybě víme, na co se máme soustředit a co můžeme vylepšit. 

Vnitřní motivace je u plavání, ale i jinde v životě hodně důležitá. Bereme překážky a těžkosti jako výzvy, vždy jsme hodně zaměřeni na vlastní vnitřní prožitek. Snažíme se všem plavcům ukázat, že za hranicí komfortní zóny bývá svět o dost zajímavější a není třeba se ho bát. Plavce již od nejmenších vedeme k tomu, aby se nesnažili „porážet soupeře“, ale neustále se posouvali a vydávali ze sebe to nejlepší. Díky tomu je plavání více těší a dělají jej kvůli sobě a ne jen proto, „že to trenér řekl“ - a i díky tomu u plavání zůstanou po celý život.

HS_-1-6.jpg
HS_-1-18.jpg

Radost z plavání

Nakonec to nejdůležitější. Plavání je úžasný pohyb a skvělá sportovní aktivita. Je pro nás důležité, aby ti, kteří se plavat teprve učí, měli možnost to zjistit, a ti, kteří již plavat umí, si to pořád mohli připomínat.

Naší „parádní disciplínou“ jsou především začínající a hobby plavci, kteří nemají ambice či potřebu vyhrávat mistrovství světa. V naší plavecké škole přinášíme kvalitní informace, moderní metody učení, efektivní cvičení, které Vám předají zkušení, empatičtí a trpěliví trenéři. Ti Vás či malé plavce vždy respektují a nemají potřebu se na plavce povyšovat či se předvádět. Naším cílem i přáním je, aby naši klienti, ať děti nebo dospělí, objevili v plavání možnost, jak sebe sama rozvíjet a brát plavání jako zdravou, pozitivní a uvolňující náplň volného času.

Když se zeptáte Tomáše Salingera, hlavního trenéra Happy Swim®, co je pro něj na plavání nejkrásnější, odpoví Vám: „Nejvíc mě na plavání baví trénování – to, jak nejistí, váhající a vystrašení lidi najednou zjišťují, že dokážou věci, o kterých do té doby jen pochybovali a snili.“

 

Přijďte s námi zažít svou radost z plavání i Vy! Těšíme se na Vás!

 

HS_-1-21.jpg
HS_-1-42.jpg